SevenOcean’s murmuring

書けるときに書きたいものを書く。のびのび書く。自由に書く。次に書くのは一年越しかも。それでも書く。

Raise A Hallelujah (和訳)

 

I raise a Hallelujah, in the presence of my enemies
主の歌を歌うよ、敵の目の前でも
I raise a Hallelujah, louder than the unbelief
主の歌を奏でるよ、疑いをかき消すほど大きく
I raise a Hallelujah, my weapon is a melody
さあ主に歌おう、僕の武器はこれさ
I raise a Hallelujah, Heaven comes to fight for me
僕はハレルヤと声を張り上げる、
御国が僕のために戦ってくれるから


I'm gonna sing, in the middle of the storm
嵐の中でも叫び続けるわ
Louder and louder, you're gonna hear my praises roar
もっともっと大きく、
賛美のとどろきが聴こえるでしょう
Up from the ashes, hope will arise
灰の中から希望がよみがえり
Death is defeated, the King is alive
死が打ち破られ、王が生き続ける


I raise a Hallelujah, with everything inside of me
僕の中のすべてをもって、主の歌を叫ぶよ
I raise a Hallelujah, I will watch the darkness flee
暗闇が消え失せるのを見るまで、ハレルヤと叫び続ける
I raise a Hallelujah, in the middle of the mystery
主の奥義の中、賛美を上げるんだ
I raise a Hallelujah, fear you lost your hold on me
喜びの歌を叫ぼう、恐れはもう僕を支配できないから


Sing a little louder
もっと歌えるさ
In the presence of my enemies
敵の眼前でも
Sing a little louder
まだまだ歌える
Louder than the unbelief
疑いの声なんかよりももっと大きく
Sing a little louder
もっと高らかに
My weapon is a melody
だって私の武器はこれだから
Sing a little louder
さあ歌おう
Heaven comes to fight for me
御国が戦いに来てくれたわ